Anasayfa Bizden Haberler Diyetteyken Çikolata Yenilebilir mi?

Diyetteyken Çikolata Yenilebilir mi?

Diyet; sanılanın aksine sadece fazla kilolardan muzdarip, obezite sorunuyla karşı karşıya insanların uyguladığı bir beslenme metodu değil. Sağlıklı insanların da formunu korumak için benimsediği bir yaşam biçimi. Yine de ülkemizde yaz ayları yaklaştığında hızlı şekilde kilo vermek isteyen insanlar kendilerine en uygun diyeti aramaya başlıyorlar. Günümüzde bedenin kusursuzluğu algısı yaygınlaştığı için yaz-kış disiplinli beslenen insanlar da azımsanmayacak durumda. Diyetteyken hangi tatlıların yenebileceği de büyük merak konusu. İnsanların damak tadının vazgeçilmezi olan çikolata da insanların en çok arzuladığı tatların başında geliyor. Peki diyet sırasında çikolata yemek normal mi? Ne kadar çikolata yiyebiliriz? Bitter Çikolatacım olarak yaz ayları yaklaşırken bu merakı gideriyoruz. İşte diyette çikolata ile ilgili bilmek isteyebileceğiniz her şey…

Çikolatanın Dünden Bugüne Evrimi

Çikolata bugün keyifli anlarımızın eşlikçisi olan bir tatlı… Ama o kadar değerli bir şey ki geçmişte para olarak bile kullanılmışlığı bar. Aztek ve Maya uygarlıklarında ve Honduraslı yerliler tarafından para yerine kullanıldığı bilinen çikolata, Eski Dünya’ya (Avrupa Kıtasına) ulaştıktan sonra kendisine kahve dükkânlarında yer buldu. Sanayi devriminin ardından da kakao yağının bulunması ile birlikte bugünkü katı çikolataya kavuşmuş olduk. Hepimizin bildiği Nestle markasının kurucusu Henry Nestle süt tozunu üretmeyi başarınca da sütlü çikolatalar marketlerdeki yerini almış oldu. 

Diyetteyken Çikolata Yemek Yanlış Mı?

Nedense insanların büyük çoğunlu “bütün lezzetli şeylerin sağlıksız olduğu” gibi gerçekten uzak bir ön yargıya sahip. Halbuki çikolata sağlığa son derece faydalı bir lezzettir. Özellikle bitter çikolatanın insan sağlığına faydalarını öğrenmek isterseniz şu linke tıklayarak, bitter çikolatanın mucizelerine göz atabilirsiniz: Bitter Çikolatanın Faydaları

Hormonların düzenlenmesi, kalp ve damar hastalıklarına karşı önleyici etkisi, içerdiği yüksek magnezyum sayesinde kramp önleyici etkisi, yorgunluğu ve depresyonu azaltan içeriği sayesinde çikolata mucizevi bir lezzet. Çikolata tükettiğimiz zamanlarda motivasyonumuzun yükselmesi ve kendimizi mutlu hissetmemiz de tesadüfi bir durum değil. 

Tabii ki bu olumlu özellikler tek bir koşula bağlı. O da doğru miktarda, abartıya kaçmadan tüketmek. Günümüzde sütlü çikolata, bitter çikolata ve beyaz çikolata gibi üç temel çikolata türü var. Bunlar kendi içinde de çok sayıda alt türe ayrılıyor. Her birinin insan bedenine etkisi de farklı oluyor.

Diyetteyken Ne Kadar Çikolata Yiyebiliriz?

Yediğiniz çikolata miktarını dengeli ve hassas bir şekilde ayarlamanız gerekir. Aksi taktirde lezzetli ve faydalı olan bu besin sağlığınızı olumsuz yönde etkileyebilir. Kilonuzu, yağ oranınızı, günlük almanız gereken kalori miktarını göz önünde bulundurarak çikolata yemeniz gerekir. Aksi durumlarda diyetiniz de sağlığınız da olumsuz etkilenebilir. Diyetinizi aksatacak durumlar, diyete karşı moral ve motivasyonunuzu da düşürdüğü gibi kendinizi yenilmiş hissetmenize de yol açabilir. 

Yapılan klinik araştırmalarda yetişkin bir insanın günde ortalama 30 gram bitter çikolata tüketmesinin sağlığa faydalı olduğu tespit edilmiş durumda. Peki neden bitter çikolata tavsiye edilirken sütlü veya beyaz çikolatadan uzak durmak tavsiye ediliyor? 

Bitter, Sütlü veya Beyaz Çikolata Arasında Ne Fark Var?

Özellikle kilo verme amaçlı diyet yaptığınız dönemlerde tercih etmeniz gereken çikolata kesinlikle bitterdir. Bunun belli başlı sebepleri var. Birincisi; içeriğinde yüksek derecede magnezyum barındırması ve taşıdığı yağ miktarının oldukça düşük olması. İkinci olarak bitter çikolatada yer alan kakao oranının, sütlü ve beyaz çikolataya nazaran daha yüksek oluşu da ruh halinizi, moralinizi ve mutluluğunuzu daha olumlu etkilemesine yol açıyor. 

Endüstriyel şekilde daha ucuza ve daha fazla miktarda üretilmek için tasarlanan sütlü ve beyaz çikolatalarda kakao yerine kakao yağı kullanılması, onları diyetiniz için olumsuz birer unsur haline getiriyor. Yağ ve sütün yoğun olduğu bu iki tür kalori açısından son derece yüksek ve diyetinize zarar verecek özellikler taşıyor. Bu yüzden diyet esnasında günlük 30 gram bitter çikolata tüketmek, sizi sağlıklı ve fit günlere daha çabuk taşıyacaktır. 

Bitter Çikolatacım olarak size dünyanın herhangi bir yerinde bulabileceğiniz en kaliteli bitter çikolatayı, Türk damak tadına uygun şekilde sunmaya devam ediyoruz. Siz de diyetinizi bozmadan bu lezzetten mahrum kalmak istemiyorsanız bittercikolatacim.com.tr/urunlerimiz adresinden ürünlerimize göz atabilirsiniz.