Anasayfa Bizden Haberler Kahvaltıda ve Gece Saatlerinde Çikolata Yemek Sağlıklı Mı?

Kahvaltıda ve Gece Saatlerinde Çikolata Yemek Sağlıklı Mı?

İşte Çikolata İle İlgili Ezber Bozan Sonuçlar!

Geçtiğimiz günlerde bir grup araştırmacının yürüttüğü yeni bir çalışmada çikolatanın günün bazı saatlerinde insan bedeni için daha faydalı olabileceğini ortaya koydu. Özellikle sabah uyandıktan sonra veya gece saatlerinde çikolata yemek hem kan şekerini dengelemede hem de yağ yakılmasını hızlandırmada olumlu etkide bulunuyor.

Birçok insan yanlış kalıp yargılardan ötürü diyete başlayacağı zaman ilk olarak çikolatadan vazgeçiyor. Yüksek kalori içerdiği için fazla kilolarında payı olduğunu düşünen ve şekeri hayatından çıkartmak isteyen insanlar, çikolatadan vazgeçmek zorunda oldukları yanılgısına kapılıyorlar. Fakat güncel bilimsel çalışmalar çikolatanın bu konudaki kötü şöhretini ortadan kaldırıyor.

Geçtiğimiz günlerde yayınlanan araştırmanın sonuçlarına göre sabah uyandıktan sonraki bir saat içerisinde yenilen Bitter Çikolata hem vücudun yağ yakmasını hızlandırıyor hem de kan şekerinin dengelenmesine katkı sağlıyor. Fakat burada kast edilen şey çikolatanın kahvaltıya ek bir yiyecek olarak değil, tıpkı yumurta gibi bazı besinlerin yerine konarak tüketilmesi… Aynı şekilde gece saatlerinde tüketilen çikolatanın da ertesi güne olumlu etkileri gözlemleniyor.

19 Kadın Denek Üzerinde Çalışıldı

Çalışma kapsamında menopoz sonrası dönemi yaşayan 19 kadın katılımcı gözlemlendi. Bu kadınların bazıları 15 gün süresince sabah ve akşam saatlerinde çikolata yerken diğer kısmı ise 14 gün süresince hiç çikolata yemedi. Bu iki denek grubunda yer alan kadınlar, kilo almak da dahil olmak üzere vücutlarındaki çok sayıda değer üzerinden kıyaslandı.

Çalışmanın ardından çikolata tüketmenin kadın bedeninde herhangi bir kilo aldırıcı etkisi olmadığı, tam aksine yağ yakılmasını hızlandırdığı ve kan şekerini dengeleyici bir rol oynadığı, kişinin iştahını, uyku kalitesini ve bağırsak mikrobiyom dengesini son derece olumlu biçimde etkilediği görüldü.

Araştırmanın yazarlarından ve sinirbilim alanında çalışan Frank AJL Scheer, sadece ne yediğimizin değil, ne zaman yediğimizin de önemli olduğunu ifade etti. Çalışmanın bir başka yazarı Marta Garaulet de denek grubunda yer alan kadınlarda kalori artışı olmasına karşın herhangi bir kilo alma durumunun gerçekleşmediğini gözlemlediklerinin altını çizdi. Çikolata yemenin iştah düzenleme, açlığı dengeleme ve tatlı isteğinin azalması gibi özellikleri de bu araştırmayla bir kez daha gözler önüne serilmiş oldu. The FASEB Journal’de yayınlanan araştırma sonuçları çikolata tutkunlarının içini rahatlatacak gibi.

Sağlık konusunda hassas olan çikolata tutkunları için Bitter Çikolatacım olarak Bitter Çikolata’nın endüstriyel çikolatalara, sütlü veya beyaz çikolataya göre neden daha cazip olduğuna dair yazımıza buradan ulaşabilirsiniz